אליצור עירוני נתניה צועדת קדימה:
האם אנחנו בדרך לעונה חלומית והיסטורית?

Facebook
WhatsApp
Email

האם אליצור עירוני נתניה בדרך לעונה חלומית והיסטורית? על רקע הזכייה ההיסטורית בגמר גביע המדינה בליגה הלאומית, העלייה לחצי גמר הפלייאוף בקרב על הכרטיס לליגת העל והאליפות, מייחלים בקבוצה הנפלאה הזו לסיום עונה מהאגדות. עם הקהל הנפלא, האולם הביתי ובעיקר שחקנים ומאמן וצוות נפלא שמסתכלים רק קדימה!

שימו לב למקבץ העונה הבא והחלומי: גביע כבר יש, ואולי גם עלייה ואליפות. סדרת חצי הגמר מול עירוני נהריה, בקרב ישיר על העלייה והאליפות יצאה לדרך עם נצחון ראשון ו 1:0 בסדרה, נצחון מעודד מאוד לנוכח היכולת המצוינת לחניכים בצהוב של רובן נייברגר. אין ספק, אליצור עירוני נתניה נמצאת בתקופה ובעונה נפלאה, "גביע כבר יש לנו, מאמינים שאנחנו נעלה ליגה וכבר בשנה הבאה נתחרה על תארים בליגת העל", אומרים לנו שם בקבוצה. קהל נהדר יש, היכל כדורסל זה כבר קורה, כישרונות וצוות נפלא, כל אלו מחברים את הנקודות ומבטיחים עתיד נהדר.

חוגגים את הזכייה בגביע המדינה אתר רשמי, צילום: יעל אמסילי, מנהלת ליגה לאומית Winner

קצת היסטוריה…
לקהל הוותיק והנאמן של הקבוצה, ליגת העל ומעמדי גמר אינם זרים. אליצור עירוני נתניה, או בשמותיה הקודמים לאורך השנים, אליצור נתניה וברק נתניה, ביקרה שם לא מעט פעמים ואף הגיעה לשלבים גבוהים מאוד. כבר בשנת 1985, עונתה הראשונה בליגה הראשונה, הגיעה אליצור לגמר הפלייאוף מול מכבי ת"א, שם הפסידה וסיימה את העונה כסגנית אלופה. בעונה השנייה, סיימה במקום הרביעי ועונה לאחר מכן, הגיעה הקבוצה אל גמר גביע המדינה ורק שתי נקודות הפרידו בינה לבין הנפת גביע המדינה אחרי הפסד להפועל גליל עליון 77-79. שנים לאחר מכן, התמודדה הקבוצה תחת איחודים ושמות שונים בליגות הנמוכות, בעיקר בשל חובות כספיים ותקציבים נמוכים. אבל, בעונת המשחקים 2008/2009 אחרי חצי הגמר נגד הוד השרון, (3:0 בסדרה) דרך סדרת הגמר מול הפועל עפולה, (2:0 בסדרה) העפילה הקבוצה לליגת העל. שם רשמה עונות טובות נוספות. ב – 2009/2010 סיימה נתניה במקום החמישי בטבלה, ואחרי ניצחון היסטורי 3:1 בסדרת הפלייאוף מול מכבי חיפה עולה לפיינל פור שם הפסידה למכבי תל אביב ובמשחק על המקום השלישי הפסידה להפועל ירושלים. בעונת 2010/2011 ניצחה אז ברק נתניה את הפועל תל אביב בחצי גמר גביע המדינה, ולאחר מכן הפסידה בגמר 70–106 למכבי תל אביב.

2020/21  עלייה שלא התממשה צילום: מישל פישמן, מנהלת הליגה הלאומית

אחרי הירידה לליגה הלאומית בשנת 2014, התמודדה הקבוצה לא מעט פעמים על הכרטיס בחזרה לליגת העל. אחרי פירוק הקבוצה ב 2015, היא הוקמה מחדש ב 2016 תחת השם אליצור עירוני נתניה. בעונות 2016/17, 2017/18, התמודדה הקבוצה על העלייה מהארצית. לבסוף, עלתה ללאומית אחרי ניצחון בסדרה מול א.ס רמת השרון ועלתה לליגה הלאומית. בעונת 2020/21, אחרי סדרה מותחת ובלתי נשכחת מול יריבתה ל"דרבי", אליצור "איתו" אשקלון, העפילה נתניה שוב לליגת העל, זאת אחרי 7 עונות בהן לא היתה שם. על אף ההעפלה ליגת העל, בוטלה עלייתה של הקבוצה עקב בעיות תקציב ואולם. בעונת 2022/23 סיימת נתניה במקום הרביעי את העונה הסדירה, אך הפסידה בחצי הגמר 3-2 להפועל עפולה ולא העפילה לליגת העל.

ככה זה הסתיים בעונת 2020/21 – אחרי העלייה לליגת העל שמחה מוקדמת מידי..

הסדרה מול עירוני נהריה…

משחק 1: אליצור עירוני נתניה – עירוני נהריה 72:86
(נתניה מובילה 0-1 בסדרה)
ככה שומרים על הבית!…נצחון ראשון וחשוב של "הקבוצה הביתית שלנו", על עירוני נהריה 72:86 ו…0-1 בסדרת חצי הגמר, על הכרטיס לליגת העל ואליפות לאומית winner! דווקא הקבוצה בסגול מנהריה פתחה טוב את המשחק, אך התאוששות נהדרת של הצהובים עם מטווח של שלשות ברבע הראשון ואחוזים מצויינים, הובילו אותם לשליטה במשחק וירידה למחצית ביתרון מבטיח 32:42. הרבע השלישי והרביעי, היתרון של הנתנייתים נשמר ונע בין 10 נקודות עד 16 בשיא. בלט מעל כולם שוהם גת עם 13 נקודות, 8 אסיסטים ו-7 ריבאונדים. עד הסיום נשמר היתרון ואליצור מגיעה כבר בשני, אל המשחק השני בסדרה בשעה 20:00 בעין שרה בנהריה! הרבו לאליצור נתניה: עומר פולג 16 נק', אילי דולינסקי 15 נק', גולן גוט ושוהם גת 13 נק' כ"א, אמרי שביט 12 נק'.

ככה שומרים על הבית – צילום: יעל אמסילי, מנהלת ליגה לאומית Winner

משחק 2: אליצור עירוני נתניה – עירוני נהריה 77:97

(נתניה מובילה 0-2 בסדרה)
עוד נצחון וביום בהיר כבר רואים  את ליגת העל!…אתמול בנהריה, עשו החניכים של רובן נייברגר צעד ענק לקראת העפלה לליגת העל ואליפות לאומית winner! החבורה "שלנו" בשחור צהוב, נתנה תצוגת כדורסל נהדרת, נצחון 97:77 והובלה 0-2 בסדרת חצי הגמר. דווקא הקבוצה בסגול פתחה נהדר והובילה את הרבע הראשון. ברבע השני ראינו קבוצה נתנייתית נחושה במשחק הגנה בלתי מתפשר, חטיפות ויציאה למתפרצות שהביאו אותם ליתרון 51:42 במחצית. הרבע השלישי נפתח ברצף קליעות נתנייתי שלקח את המשחק עד יתרון מבטיח של 20 נק'. עד סיום המשחק ולאורך כל הרבע הרביעי, נשמר היתרון ולאף לא היה ספק מי הקבוצה שתנצח. לאליצור נתניה: אילי דולינסקי 20 נק', עילאי שאול 13 נק', עומר פולג 12 נק', שוהם גת (7 אסיסטים, 7 ריבאונדים) ואמרי שביט 11 נק' כ"א, גולן גוט 9 נק', אריאל אייזיק 8 נק', בוריס בוגוסלבסקי 6 נק', אלון מיכאלי 5 נק', ג'וש דג'נוגלי 2 נק'

צילום: באדיבות מנהלת ליגה לאומית Winner

יש לה לקבוצה הזו, את כל הנתונים כדי להשתייך לטובות ביותר, כדי להיות חלק מליגת העל. יש לה קהל ביתי וגדול, דור צעיר של שחקני בית וחיזוקים מצויינים, צוות נאמן ומסור ובעיקר מסורת שנמשכת כבר כמה עשורים. סדרת הגמר מול עירוני נהריה החלה בניצחון תוך תצוגת כדורסל מצויינת ובאחוזים גבוהים, בעיקר מהשלוש (15 שלשות!). כל שנותר כדי לייצר כאן שושלת ומסורת להמשך, מעבר לניצחון בסדרה זה לחנוך את היכל הכדורסל שבנייתו וכולנו תקווה תסתיים בקרוב, שיהיה בית חדש ומודרני לקבוצה שבאמת מגיע לה, ללא נדודים להיכלים אחרים. המשחק הבא של אליצור עירוני נתניה, יתקיים ביום שני (20.5 20:00) בנהריה. נצחון שם והבית בישורון במשחק השלישי, יהיה מפוצץ בצהוב ואולי יחגוג אליפות עם עומר, אילי, גולן, שוהם, אמרי ושאר החבורה הצהובה של רובן נייברגר עלייה נוספת לליגה הבכירה. אנחנו בעד!…

הקהל הכי צהוב.. יחגגו עלייה?

*נתונים היסטוריה: ויקיפדיה
*נתוני המשחקים והתוצאות באדיבות ליגה לאומית WINNER

דילוג לתוכן