שוב היא כאן: עשר שנים אחרי, אליצור נתניה חוזרת לליגת העל עם נצחון 3:0 בסדרה על נהריה

Facebook
WhatsApp
Email

זה היה ערב בלתי נשכח…יש אומרים אפילו היסטורי. היה כאן הכל, מתח, יתרון שעובר מצד לצד, יציעים מלאים עד אפס מקום, הכל צבוע בצהוב, שחקנים מפוקסים, ממוקדים וחדורי מטרה, גם בסגול וגם בצהוב. כל קבוצה והסיבות שלה לניצחון. האולם בישורון ידע רגעים שמחים, נקודות ציון היסטוריות, עליות וירידות, דמעות ושמחה, נדמה שהערב של אתמול ייכנס לפנתיאון של אלו שלא נשכח.

את הגביע הם כבר הניפו, עלו בקלאסה לחצי הגמר, אבל נדמה שאת הרגעים האלה בבית של הקבוצה בצהוב, מגרש ישורון העתיק והטוב, אף אחד לא ישכח. עשור שלם האוהדים ואנשי הקבוצה חיכו לעלות לליגה הבכירה וסוף סוף הם עשו את זה, סוויפ  3:0 של החניכים של רובן נייברגר והם העפילו לליגת העל! זה הלך קשה, צמוד. לסגולים מנהריה זה היה המשחק הטוב בסדרה, בחלקים רבים של המשחק הם שלטו במשחק ונדמה היה שהנה הצהובים מנתניה ייסעו לנהריה למשחק רביעי. אבל כאן הבנו עד כמה יש חשיבות לביתיות, לקהל, ללחץ על היריבה ובעיקר לבוא חדורי מטרה ולקחת בכוח ובחכמה ובמלחמה על הפרקט כי רק ככה עולים ליגה!!! על לוח התוצאות בסיום הופיעה התוצאה 67-72. את התוצאה אולי לא יזכרו, אבל את העלייה לליגת העל ועוד איך. בעונה הבאה הם כבר ישחקו בהיכל הספורט החדש כמו שצריך ויאה לעיר נתניה ולקבוצה עם מסורת. כל הכבוד לשחקנים, לצוות, למאמנים ובעיקר לקהל הנהדר.

אליצור נתניה חוגגת עלייה צילום: אלעד אלפרוביץ

"אני לא יודע להסביר את זה", אומר לנו בהתרגשות  אחד מכוכבי הקבוצה, אריאל אייזיק: איך שהסתיים המשחק אני התחלתי לבכות פה, התרגשות עצומה, זה אולי היום הכי מאושר בחיים שלי. אין לי מספיק מילים להסביר מה אני מרגיש. זו היסטוריה, עוד משחק אחד לאליפות הליגה…שנה הבאה ליגת העל. אני לא מאמין שאני אומר את זה. ליגת על באולם החדש". סיים אריאל ורץ לחגוג.

אריאל אייזיק מכוכבי הקבוצה, צילום: אלעד אלפרוביץ

אור ג'אנח, מנהל השיווק, מדיה וחיבור לקהילה באליצור עירוני נתניה: מרגש, מרגש, היסטוריה בנתניה. אנחנו בדרך לדאבל היסטורי ותראו את הצעירים האלה, את הקהל שתומך בנו לאורך כל הדרך. אליצור בריגה נתניה בדרך לליגת העל. זה קורה באמת, זה מרגש, זה הכי אמיתי בעולם…אין יותר מאושר ממני, בשביל השחקנים המדהימים האלה. עשינו דרך כל כך ארוכה שנים של חלום התגשמו היום ואני מאושר. תודה לכולם.

אור ג'אנח, מנהל השיווק, והמדיה באליצור נתניה צילום: אלעד אלפרוביץ

חגיגה בצהוב מול אולם מלא צילום: אלעד אלפרוביץ

אומר לאליצור ישראל אלי עציון יו"ר אליצור: "שמח לראות את קבוצות מאליצור מצליחות כל כך, ובפרט את אליצור נתניה מחדשת ימיה כקדם בליגת העל מקווה שזו תהיה פריצת דרך ראשונה ואחריה יבואו הרבה קבוצות אליצור, גם הכדורסל וגם בענפים אחרים. תודה על הרגעים המרגשים למאמן ולשחקנים לקהל הנהדר שנתן כאן הצגה. בהצלחה בשנה הבאה בליגת העל"

אלי עציון, יו"ר אליצור ישראל, צילום: אלעד אלפרוביץ

זכייה בגביע המדינה צילום: יעל אמסילי, מנהלת ליגה לאומית Winner

קצת היסטוריה…
לקהל הוותיק והנאמן של הקבוצה, ליגת העל ומעמדי גמר אינם זרים. אליצור עירוני נתניה, או בשמותיה הקודמים לאורך השנים, אליצור נתניה וברק נתניה, ביקרה שם לא מעט פעמים ואף הגיעה לשלבים גבוהים מאוד. כבר בשנת 1985, עונתה הראשונה בליגה הראשונה, הגיעה אליצור לגמר הפלייאוף מול מכבי ת"א, שם הפסידה וסיימה את העונה כסגנית אלופה. בעונה השנייה, סיימה במקום הרביעי ועונה לאחר מכן, הגיעה הקבוצה אל גמר גביע המדינה ורק שתי נקודות הפרידו בינה לבין הנפת גביע המדינה אחרי הפסד להפועל גליל עליון 77-79. שנים לאחר מכן, התמודדה הקבוצה תחת איחודים ושמות שונים בליגות הנמוכות, בעיקר בשל חובות כספיים ותקציבים נמוכים. אבל, בעונת המשחקים 2008/2009 אחרי חצי הגמר נגד הוד השרון, (3:0 בסדרה) דרך סדרת הגמר מול הפועל עפולה, (2:0 בסדרה) העפילה הקבוצה לליגת העל. שם רשמה עונות טובות נוספות. ב – 2009/2010 סיימה נתניה במקום החמישי בטבלה, ואחרי ניצחון היסטורי 3:1 בסדרת הפלייאוף מול מכבי חיפה עולה לפיינל פור שם הפסידה למכבי תל אביב ובמשחק על המקום השלישי הפסידה להפועל ירושלים. בעונת 2010/2011 ניצחה אז ברק נתניה את הפועל תל אביב בחצי גמר גביע המדינה, ולאחר מכן הפסידה בגמר 70–106 למכבי תל אביב.

2020/21 עלייה שלא התממשה צילום: מישל פישמן, מנהלת הליגה הלאומית

אחרי הירידה לליגה הלאומית בשנת 2014, התמודדה הקבוצה לא מעט פעמים על הכרטיס בחזרה לליגת העל. אחרי פירוק הקבוצה ב 2015, היא הוקמה מחדש ב 2016 תחת השם אליצור עירוני נתניה. בעונות 2016/17, 2017/18, התמודדה הקבוצה על העלייה מהארצית. לבסוף, עלתה ללאומית אחרי ניצחון בסדרה מול א.ס רמת השרון ועלתה לליגה הלאומית. בעונת 2020/21, אחרי סדרה מותחת ובלתי נשכחת מול יריבתה ל"דרבי", אליצור "איתו" אשקלון, העפילה נתניה שוב לליגת העל, זאת אחרי 7 עונות בהן לא היתה שם. על אף ההעפלה ליגת העל, בוטלה עלייתה של הקבוצה עקב בעיות תקציב ואולם. בעונת 2022/23 סיימת נתניה במקום הרביעי את העונה הסדירה, אך הפסידה בחצי הגמר 3-2 להפועל עפולה ולא העפילה לליגת העל.

ככה זה הסתיים ב 2020/21 – אחרי העלייה לליגת העל שמחה מוקדמת מידי..

הסדרה מול עירוני נהריה…

משחק 1: אליצור עירוני נתניה – עירוני נהריה 72:86
(נתניה מובילה 0-1 בסדרה)
ככה שומרים על הבית!…נצחון ראשון וחשוב של "הקבוצה הביתית שלנו", על עירוני נהריה 72:86 ו…0-1 בסדרת חצי הגמר, על הכרטיס לליגת העל ואליפות לאומית winner! דווקא הקבוצה בסגול מנהריה פתחה טוב את המשחק, אך התאוששות נהדרת של הצהובים עם מטווח של שלשות ברבע הראשון ואחוזים מצויינים, הובילו אותם לשליטה במשחק וירידה למחצית ביתרון מבטיח 32:42. הרבע השלישי והרביעי, היתרון של הנתנייתים נשמר ונע בין 10 נקודות עד 16 בשיא. בלט מעל כולם שוהם גת עם 13 נקודות, 8 אסיסטים ו-7 ריבאונדים. עד הסיום נשמר היתרון ואליצור מגיעה כבר בשני, אל המשחק השני בסדרה בשעה 20:00 בעין שרה בנהריה! הרבו לאליצור נתניה: עומר פולג 16 נק', אילי דולינסקי 15 נק', גולן גוט ושוהם גת 13 נק' כ"א, אמרי שביט 12 נק'.

ככה שומרים על הבית – צילום: יעל אמסילי, מנהלת ליגה לאומית Winner

משחק 2: אליצור עירוני נתניה – עירוני נהריה 77:97
(נתניה מובילה 0-2 בסדרה)
אחרי הירידה לליגה הלאומית בשנת 2014, התמודדה הקבוצה לא מעט פעמים על הכרטיס בחזרה לליגת העל. אחרי פירוק הקבוצה ב 2015, היא הוקמה מחדש ב 2016 תחת השם אליצור עירוני נתניה. בעונות 2016/17, 2017/18, התמודדה הקבוצה על העלייה מהארצית. לבסוף, עלתה ללאומית אחרי ניצחון בסדרה מול א.ס רמת השרון ועלתה לליגה הלאומית. בעונת 2020/21, אחרי סדרה מותחת ובלתי נשכחת מול יריבתה ל"דרבי", אליצור "איתו" אשקלון, העפילה נתניה שוב לליגת העל, זאת אחרי 7 עונות בהן לא היתה שם. על אף ההעפלה ליגת העל, בוטלה עלייתה של הקבוצה עקב בעיות תקציב ואולם. בעונת 2022/23 סיימת נתניה במקום הרביעי את העונה הסדירה, אך הפסידה בחצי הגמר 3-2 להפועל עפולה ולא העפילה לליגת העל.

צילום: באדיבות מנהלת ליגה לאומית Winner

משחק 3: אליצור עירוני נתניה – עירוני נהריה 67:72
(נתניה מנצחת 0-3 בסדרה ועולה לליגת העל)

זה התחיל בצהוב, לאו דווקא על המגרש אלא ביציעים, אבוקת עשן עצרה את המשחק כמעט לחצי שעה. רבע ראשון ביתרון כמעט לאורך כל אורכו של הסגולים מנהריה. עם פתיחת הרבע השני, הנהריינים בסגול עולים ליתרון 4 נקודות, וקליעות טובות והגנה חזקה עושים מהפך קטן לטובת הצהובים והמחצית מסתיימת עם 30:25 לנתניה. המחצית השנייה היתה דומה יותר לפינג פונג מאשר לכדורסל. היתרון נע מקבוצה אחת לשניה, עד יתרון נהרייני 51:46, שיורד ל 3 ו2 הפרש. הלחץ ביציעים גובר, נתניה בטח של רוצה עוד משחק בנהריה. המושג "בית" בספורט מוכיח עצמו שוב ושוב. 3 דקות לסיום המשחק נתניה שוב הופכת את המשחק. בוגוסלבסקי עם שלשה קריטית, פולג ושוהם גת וביתרון עולה ל 62:68 57 שניות לסיום. את הסל האחרון שנתן אות לשמחה צהובה קולע שוהם גת. 3:0 סוויפ נהדר וליגת העל מקבלת אליה את הצהובים, פעם נוספת מאז 2014. לרגע קטן שכחנו את סאגת 20/21.

חגיגה בצהוב מול אולם מלא צילום: אלעד אלפרוביץ אליצור ישראל

יש לה לקבוצה הזו, את כל הנתונים כדי להשתייך לטובות ביותר, כדי להיות חלק מליגת העל. יש לה קהל ביתי וגדול, דור צעיר של שחקני בית וחיזוקים מצויינים, צוות נאמן ומסור ובעיקר מסורת שנמשכת כבר כמה עשורים. סדרת הגמר מול עירוני נהריה החלה בניצחון תוך תצוגת כדורסל מצויינת ובאחוזים גבוהים, בעיקר מהשלוש (15 שלשות!). כל שנותר כדי לייצר כאן שושלת ומסורת להמשך, מעבר לניצחון בסדרה זה לחנוך את היכל הכדורסל שבנייתו וכולנו תקווה תסתיים בקרוב, שיהיה בית חדש ומודרני לקבוצה שבאמת מגיע לה, ללא נדודים להיכלים אחרים. יש להם ליגת על! לעומר, אילי, גולן, שוהם, אמרי ושאר החבורה הצהובה של רובן נייברגר. כבוד!

הקהל הכי צהוב על מלא חגגו עלייה! צילום: אלעד אלפרוביץ

*נתונים היסטוריה: ויקיפדיה
*נתוני המשחקים והתוצאות באדיבות ליגה לאומית WINNER

דילוג לתוכן