היסטוריה ענקית: נבחרת ההתעמלות האמנותית עם מדליית כסף וזו השביעית של ישראל בפריז 2024!

Facebook
WhatsApp
Email
קרדיט תמונה: הוועד האולימפי בישראל


הספורטאים שלנו באולימפיאדה…

דרמה גדולה מזו לא יכולנו לבקש!
אחרי שהן עלו מהמקום השישי במוקדמות, אחרי תרגיל החישוקים הראשון עם ניקוד לא מרשים, היה ברור כשכדי לעלות על הפודיום הן תצטרכנה ניקוד של 32.200 בתרגיל המשולב כדי לזכות לפחות בארד. התרגיל אחרון במשחקים האולימפיים, תרגיל אחרון בתחרות וכשהכול על הכתפיים שלהן והן יודעות בדיוק מה הן צריכות להשיג מבחינת הניקוד והאיכות, שני בקנוב, דיאנה סברצוב, אדר פרידמן, רומי פריצקי ואופיר שחם החניכות של איילת זוסמן, עולות נחושות עם עצבי ברזל, חוסן מנטלי בלתי רגיל ואחרי המתנה מורטת עצבים להחלטת השיפוט, הן משיגות ניקוד של 33.250 שמעניק לנבחרת את הציון הראוי לתרגיל הנהדר של ואת מדליית הכסף הראשונה הקבוצתית בענף ההתעמלות האמנותית.


רגע הזכייה צילום: הוועד האולימפי בישראל

חמש המופלאות…
קבלו אותן, את חמש האלופות המופלאות: שני בקנוב בת ה-18 מחיפה, אדר פרידמן בת 18 מפתח תקווה, אופיר שחם בת 19 מזכרון יעקב, רומי פריצקי בת 19 מנתניה,  ודיאנה סברצוב בת 19 מבת ים, שזוכות במדליה השביעית של ישראל במשחקים האולימפיים בפריז, הישג שיא שמעולם לא הושג עד כה. שנים של אימונים קשים, הקרבה אישית ומשפחתית, פציעות, אכזבות, נצחונות, פודיומים ומדליות, גביעי עולם ובעיקר חלום אחד גדול מדליה אולימפית. אחרי זכייה בזהב היסטורי באליפות העולם בקרב-רב אשתקד, זכייה באליפות אירופה ב 2022 וזכיות נוספות במהלך השנתיים האחרונות, הן הגיעו לפריז כמועמדות למדליה בקרב-רב הקבוצתי בפריז.


חמישיית המופלאות בתרגיל המשולב צילום: הוועד האולימפי בישראל

איזה מתח ודרמה
איזה מתח ודרמה קיבלנו רגע לפני שהתרגיל המשולב יצא לדרך. היה ברור שכדי להעלות על הפודיום הן תצטרכנה להשיג לפחות ניקוד של 32.200. כל החוסן המנטלי והשקט הנפשי, העוצמות ובעיקר יכולת הביצוע של המופלאות בכחול לבן הן השיגו ניקוד של  32.250 ברגע הכי לוחץ של התחרות. תרגיל אחד, רגע האמת שהכול מתנקז לשתי דקות וחצי. הישג נפלא שמביאות הבנות הנהדרות של הנבחרת, פודיום מרגש ודגלי ישראל באולם, שירת תקווה ספונטנית, דמעות של אושר ופעם ראשונה שנבחרת התעמלות אמנותית עולה על הפודיום. אופיר שחם, בת ה-19, הספורטאית שלנו, חברת הנבחרת המתאמנת באגודת עירוני נתניה: "יש לנו צוות מדהים שליווה אותנו לא רק באולם, אלא גם מאחורי הקלעים, נלחמנו יחד כגוף אחד וכקבוצה ועשינו את זה. זה חלום שהתגשם". אופיר הוסיפה בהתרגשות: אחרי תרגיל החישוקים, איילת אמרה לנו לשכוח מהתרגיל ולהתרכז רק בתרגיל המשולב. אם נבצע כמו שצריך, נקבל ציון טוב וראוי. תתרכזו רק בתרגיל הבא רק יחד ננצח, זכינו בשביל עם ישראל", הוסיפה בהתרגשות אופיר. "זו מדליה שמוקדשת לעם ישראל, תמיד ננצח אם רק נהייה יחד". גאים בך אופיר ובחברותייך לנבחרת.  


חמישיית המופלאות בתרגיל החישוק צילום: הוועד האולימפי בישראל


מחייכות ומאושרות סוף מתוק  צילום: הוועד האולימפי בישראל

דילוג לתוכן