הישג נפלא לישראל ולג'ודו ביום אחד: פיטר פלצ'יק זוכה בארד וענבר לניר בכסף

Facebook
WhatsApp
Email
קרדיט תמונה: הוועד האולימפי בישראל

אולימפיאדת פריז 2024 תיזכר כבר כבלתי נשכחת עבור הג'ודו הישראלי עם זכייה מרשימה לראשונה אי פעם בשתי מדליות אולימפיות לישראל ביום אחד, פיטר פלצ'יק זוכה במדליית הארד וענבר לניר זוכה בגמר במדליית הכסף. פלצ'יק, שהגיע לפריז מהמקום ה-11 בעולם, הוביל בקרב על הארד מול יריב שוויצרי בווזארי ו 5 שניות לסיום הקרב נפסק עונש שלישי לחובתו, שלמעשה קבע הפסד לפיטר. בדיקה מהירה של צוות השיפוט התבררה הטעות על עונש אחד מיותר. ומכאן פלצ'יק שמר על יתרונו עד לסיום וזוכה בארד. ענבר לניר, עם מוקדמות נהדרות עבורה, מפסידה בקרב על הזהב לבלאנדי האיטלקייה. לניר עם פיגור ווזארי כבר בתחילת הקרב, הפסידה עוד לפני הסיום עם עונש שלישי לחובתה ואחרי קרב הירואי. גאווה…

*נתוני התחרויות באדיבות הוועד האולימפי בישראל

פיטר פלצ'יק, אחד הג'ודוקאים המובילים של ישראל, חניכו של אורן סמדג'ה, עם הישג מרשים ואולי הגדול ביותר בקריירה הספורטיבית שלו כאשר הוא זוכה במדליית ארד באולימפיאדת פריז 2024. זכייה זו מהווה הישג נהדר ומרגש לא רק עבור פלצ'יק עצמו, אלא גם עבור ישראל כולה, במיוחד בימים לא קלים אלה. פיטר מצטרף לרשימת הספורטאים הישראליים הגדולים שהביאו כבוד למדינה באולימפיאדות בכלל ובענף הג'ודו בפרט.


יש פודיום לפיטר פלצ'יק  צילום: הוועד האולימפי בישראל

פלצ'יק, שזכה בארד בבית הניחומים, פתח את היום שלו עם שני ניצחונות והפסד לאלוף העולם המכהן ברבע הגמר. בבית הניחומים פיטר ניצח ועלה לקרב מול השוויצרי דניאל אייך (מדורג 14 בעולם) ובסיום הקרב, כמעט עם שערוריית שיפוט, עם עונש לא ברור, מנצח פיטר וזוכה במדליה. פיטר הנרגש והדומע, הקדיש את המדליה לכל המדינה, ובעיקר למאמן נבחרת הג'ודו, אורן סמדג'ה שהיה איתו לאורך כל התחרות. סמדג'ה  ששכל את בנו, עומר, שנפל ברצועת עזה, קיבל החלטה אמיצה ומעוררת כבוד והערכה, להיות עם הספורטאים שלו בפריז.


יש פודיום לפיטר פלצ'יק  צילום: הוועד האולימפי בישראל


יש קרב על המדליה פיטר פלצ'יק  צילום: הוועד האולימפי בישראל


מרגש! פיטר פלצ'יק ואורן סמדג'ה  צילום: הוועד האולימפי בישראל


סלפי קהל  צילום: הוועד האולימפי בישראל

ענבר לניר, אחת הג'ודאיות המובילות של ישראל, זכתה במדליית הכסף כאשר היא מפסידה בגמר לבלאנדי האיטלקייה. עם הזכייה שלה, ענבר משווה את הישג השיא של ג'ודוקא מישראל באולימפיאדה,ששייך ליעל ארד בברצלונה 1992. לניר עם פיגור ווזארי כבר בתחילת הקרב, הפסידה עוד לפני הסיום עם עונש שלישי לחובתה ואחרי שנתנה את הכל על המזרן וקרב הירואי.. ענבר המוכשרת הראתה נחישות, יכולת טכנית מרשימה ורוח לחימה יוצאת דופן, והביאה כבוד וגאווה לישראל כולה.


יש מדליה עם המאמן שני הרשקו צילום: הוועד האולימפי בישראל

את היום שלה באולימפיאדה, ענבר החלה עם נצחון מהיר בשמינית הגמר על חוסלן אוטגונביאר המונגולית, אחריו נצחון תוך 20 שניות על ההולנדית סטינהאוס. משם נצחון על השנייה בעולם מריה וגנר מגרמניה באיפון מהיר ואז בגמר כאמור הפסד שכולו נצחון מול האיטלקיה ומדליית כסף לענבר ולמדינה כולה.


יש גמר אולימפי לענבר לניר  צילום: הוועד האולימפי בישראל


יש פודיום לענבר לניר צילום: הוועד האולימפי בישראל


סלפי קהל ענבר לניר צילום: הוועד האולימפי בישראל

*נתוני התחרויות באדיבות הוועד האולימפי בישראל

דילוג לתוכן