הכירו את מיה רוקח: אלופה מבית של אלופים!

Facebook
WhatsApp
Email

"הקראטה עבורי הוא דרך חיים. הרבה מעבר לתארים וזכיות. הספורט הזה מוציא ממני את הטוב ביותר, מחזק בי תכונות שבאות לידי ביטוי בתחרות או באימון וגם בחיי היום יום"…(מיה רוקח)

הזרקור שלנו על ספורטאים וספורטאיות מצטיינים ומצטיינות, מופנה הפעם אל אחד מענפי הקרב המרתקים ביותר, הקראטה.  אם כבר קראטה, אז הפעם, זו הייתה בחירה יחסית קלה. הענף הקשוח הזה, שדורש לא מעט הקרבה, רצון, דרך חיים ואהבה אמיתית אליו, כיוון אותנו באופן טבעי אל משפחת רוקח, משפחה של אלופי ואלופות קראטה. שם החלטנו הפעם לכוון את הזרקור אל מיה רוקח בת ה-18, חברת נבחרת ישראל, שגדלה אל תוך המועדון של אמא ליאת ואבא משה, מהמוכרים והמוערכים בענף בארץ ובעולם, מנהלי מועדון "מרכז קראטה פולג" ובעצמם מחזיקים בתארים והישגים רבים כבר הרבה מאוד שנים.

 

מיה רוקח: צילום karategallery

מיה, התחילה להתאמן כבר בגיל 3, במועדון אצל אבא שלה – סנסאי משה רוקח. מאז שנת 2014 מיה מתחרה בזירה הבינלאומית, זוכה במקומות ראשונים והפכה להיות ספורטאית מוערכת ומוכרת בזירה המקומית והבינלאומית. לפני כשנה סיימה בהצלחה קורס מדריכי קראטה ובמקביל ללימודיה בבית הספר היא גם מאמנת ילדים וילדות בכיתות משלה במסגרת המועדון. רשימת ההישגים, האליפויות והתארים שלה יכולים לשמש ככתבה בפני עצמה, מה שמחזק את הבחירה הטבעית והנכונה שלנו לכתוב עליה.

 

נחישות מגיל מאוד צעיר: צילום אדם לנטוש

בלתי אפשרי כמעט לכתוב על מיה מבלי לספר את סיפור המשפחה המיוחדת הזו, רק דרך זה נוכל להבין את החיבור שלה לספורט ולענף, חיבור שנולד כמו אצל כל המשפחה, בגיל מאוד צעיר, ממש צעיר. "אצלנו במשפחה", אומרת לנו אמא של מיה, סנסאי ליאת רוקח, דאן 4, סגנית אלופת עולם במקצה קאטה, ענף קראטה מסורתי 2017: "הקראטה הוא דרך חיים, אהבה, משהו שמחבר ומשותף והרבה מעבר לתחביב. מעטות המשפחות שעוסקות יחד אבל ממש יחד בספורט אחד, שכל כך מחוברות לענף, שבפועל נושמות וחיות כמעט כל רגע מהיום את הקראטה".

הורים וגם מאמנים: צילום ארכיון משפחתי

אם הם לא בבית ביחד, אז הם כולם בדוג'ו, מרכז קראטה פולג, הפועל מאז שנת 1996 ומהווה את אחד ממוקדי הקראטה הגדולים והמקצועיים ביותר בישראל, בעל ותק ומוניטין רב שנים. אין מי ששייך לענף ולא מכיר אותם. מאות רבות של מתאמנים ומתאמנות מגיעים על פני כל השנה אל המועדון. האימונים בדוג'ו מתקיימים בכל הגילאים, בנים ובנות יחד (יש גם כיתה לנשים בלבד), כולם בחליפות קראטה מסורתיות לבנות. "אנחנו מקפידים מאוד" ממשיכה ליאת, "על המסורת בקראטה שאיתה אנחנו מחנכים, מאמנים, עם כל אותם סממנים וטקסיות עתיקת יומין ולאורך כל הדרך משלבים את העומק והפילוסופיה המיוחדת של הענף והחוכמה שלו. הקראטה המסורתי הוא לא ענף ספורט רגיל, שזורים בו פילוסופיות חיים, מסורת, עבר, הווה ועתיד". הסלוגן שלנו הוא DO YOUR BEST וככה אנחנו משתדלים לחיות: בכל דבר שאנחנו עושים – אנחנו עושים את הטוב ביותר שלנו".

גאווה של אבא ומאמן: צילום שחר הושמנד

אל תוך כל אלו, גדלה מיה. כאמור בגיל מאוד צעיר החלה את האימונים אצל אבא משה, או יותר נכון סנסאי משה רוקח, אבי המשפחה, דאן 6, מייסד ומנהל מרכז קראטה רוקח, יו"ר איגוד ישראלי לקראטה מסורתי ומאמן נבחרת הקראטה המסורתי. "הקראטה המסורתי הינו "אומנות היד הריקה", מספר לנו משה וממשיך: "אומנות לחימה עתיקה של הגנה עצמית ללא כלי נשק שמקורה ביפן. הקראטה המסורתי מבוסס על שימוש בגוף כמכלול ולא על שימוש בכח הפיזי של הידיים והרגליים. הדגש בקראטה זה הוא על השילוב בין יישום הטכניקות, אסטרטגיה ותזמון לבין מחשבה חופשית ורוח קרב. לימוד הקראטה מאפשר לסגל הרגלים נכונים של תנועה, יציבה, נשימה ויציבות רגשית, כמו גם שיפור היכולות הפיזיות, ביניהן חיזוק שרירים, גמישות, מהירות, זריזות, קואורדינציה וסיבולת לב-ריאה."

על הפודיום צילום: יאנוש הודה

רשימת התארים של מיה על פני שנות פעילותה, רבה וארוכה. ממבט חטוף עליהם ברור שהיא מקפידה להתחרות בארץ והרבה, לצאת לתחרויות נחשבות בחו"ל, להיות כל הזמן בעניינים. זה לא עניין של מה בכך. האימונים תחת אבא ואמא שהם גם הורים וגם מאמנים, הם לא דבר רגיל במחוזותינו. מיה נולדה לתוך זה. "אני יודעת איך לעשות את ההפרדה בינם כהורים והיותם המאמנים שלי. זה עניין שגדלתי לתוכו ממש מגיל צעיר מאוד. מספרת לנו מיה. "הורים הם מודל לחיקוי, אצלי הם תמיד גם וגם, הורים ומאמנים וזה מודל מיוחד במינו". "הכבוד, ההערכה, הן כמאמנים והן כהורים הם מי שאני היום". ממשיכה מיה: "זה רק דורש ממני יותר, להוכיח, להמשיך את המסורת, להסתכל עליהם וללמוד ויש כל כך הרבה מה ללמוד מהם."

מאמנת וממשיכה את המסורת צילום: מקסים דופליי

"הקראטה עבורי הוא דרך חיים. הרבה מעבר לתארים וזכיות. הספורט הזה מוציא ממני את הטוב ביותר, מחזק בי תכונות שבאות לידי ביטוי בתחרות או באימון, היכולת להתחרות תחת לחץ, להתגבר על קשיים, לשלב בין היום יום הרגיל כמו כל בנות גילי לבין האינטנסיביות של האימונים, האחריות של להיות גם מאמנת, גם להתחרות ולשמור על היכולת הזו לאורך זמן. הקראטה הוא דרך החיים שבחרתי לי. להגיע לתארים ולהיות אלופה זה קשה, קשה מאוד, עוד יותר קשה זה לשמור על הישגים, להיות תמיד בטופ ולשאוף לעוד יותר גבוה, אבל זה מאוד מאתגר ומניע אותי קדימה".

 

גאווה כחול לבן צילום: יאנוש הודה

רשימת הישגים (חלקית):
2014 – אליפות בינלאומית בקראטה מסורתי ITKF, ג'נבה, שוויץ: מקום 3 קאטה אישית, מקום 3 קאטה קבוצתית
2015 – אליפות בינלאומית בקראטה מסורתי WTKF, ליטא, מקום 3 קאטה קבוצתית
2016 – אולימפיאדת הילדים מכון וינגייט, מקום 1 קאטה אישית
2017 – אליפות בינלאומית בקראטה מסורתי WTKF, לובלין, פולין. מקום 3 בקאטה אישית
2018 – אליפות בינלאומית בקראטה מסורתי WBKA, ליטא. מקום 2 בקאטה אישית ומקום 3 בקאטה קבוצתית
2019 – אליפות בינלאומית בקראטה מסורתי WBKA, ברנו צ'כיה.
מקום 1 באנבו בת-בן, מקום 2 בקאטה אישית, מקום 3 באנבו בת-בת.
2021 – אליפות בינלאומית קראטה מסורתי WTKF, מקום 2 קאטה אישית, מקום שני אנבו בת-בן
2021 – WKF INTERNATIONAL KARATE CUP OPEN – מקום 3 קאטה אישית קאדטיות, פילזן צ'כיה
2021 – אלופת המכביה גילאי 14-15 ומקום 1 באליפות מכבי ישראל WKF, אשדוד, קאטה אישית קדטיות גילאי 14-15
2021 – אליפות ישראל WKF, רעננה מקום 1 קאטה אישית (אלופת ישראל) בנות גילאי 14-15
2022 – מקום 1 באליפות קראטה פתוחה WKF, נחף
מקום 1 באליפות מכבי ישראל בקראטה WKF, אשדוד, קאטה אישית
מקום 1 באליפות מודיעין הפתוחה בקראטה WKF, מודיעין, קאטה אישית גילאי 16-17
2022 – אליפות בינלאומית בקראטה מסורתי WTKU, לובלין, פולין, מקום 1 (אלופת עולם),
קאטה אישית, ג'וניור (גילאי 16-17)
2022 – אליפות ישראל בקראטה WKF, רעננה, קאטה אישית, מקום 1 גילאי 16-17 (אלופת ישראל)
ומקום 2 בגילאי 16+ (סניור)
2023 – פברואר – נציגה יחידה בקבוצת הגיל שלה באליפות אירופה WKF לקדטים ומעלה, לרנקה, קפריסין
2024 – אליפות בינלאומית בקראטה מסורתי ITKF, מקדוניה – מקום 1 קאטה אישית

 

משפחה של אלופים ואלופות צילום: מקסים דופליי

למיה אח בכור, סנסאי גילעד רוקח, בן 21, בעל תארים בינלאומיים בעצמו ומדריך מוסמך, שהשתחרר לאחרונה מצה"ל, שם שירת כספורטאי פעיל, דבר שאפשר לו להמשיך לייצג את ישראל בזירה הבינלאומית וכן שתי אחיות קטנות ממנה, נעמי בת ה-12 ואמי בת ה-11, שתיהן מתאמנות מגיל צעיר במועדון, ובדיוק כמו אחותן הגדולה, כחלק מהמשפחה מתחרות עם הישגים רבים בארץ ובעולם. משפחה של אלופים ואלופות, אמרנו כבר…מידי שנה מוציא המועדון נבחרות ילדים, נוער ובוגרים לתחרויות בינלאומיות ורבים ורבות מחברי הנבחרת זוכים במקומות הראשונים והם בעלי תארים בארץ ובחו"ל.

 

דוג'ו "מרכז קראטה פולג" צילום: מקסים דופליי

דוג'ו "מרכז קראטה פולג", בית לקראטה איכותי, מדגיש את האומנות שבלחימה, מחנך לשליטה עצמית וערכים ומנוגד לאלימות, מתקיימים אימונים מדי יום ובמהלך כל השבוע לילדים/ות נוער ובוגרים/ות ואפילו לבני הגיל השלישי! כמו גם אימונים אישיים לכל הגילאים. לצד האימונים השוטפים מתקיימות תחרויות, בחינות ושלל אירועים ופעילויות חברתיות וכן מסלול הישגי לספורטאים.ות ברמה ארצית וכן ייצוג מדינת ישראל בזירה הבינלאומית.

אתר מרכז קראטה פולג
מרכז קראטה פולג בפייסבוק
מרכז קראטה פולג באינסטגראם

דילוג לתוכן