המדליות, האכזבות וההישגים: סיכום ביניים של המשלחת הישראלית באולימפיאדת פריז 2024

Facebook
WhatsApp
Email
קרדיט תמונה: הוועד האולימפי בישראל

סיכום ביניים במשחקי פריז 2024. נבחרת הג'ודו של ישראל, לראשונה אי פעם במשחקים אולימפיים: שלוש מדליות בענף אחד, שתי מדליות אולימפיות ביום אחד ועם שני גמרים. כסף לענבר לניר, כסף לרז הרשקו וארד לפיטר פלצ׳יק. נבחרת הג'ודו בקבוצתי, מסיימת את דרכה אחרי הפסד 4:0 לצרפת החזקה. ללא ספק משחקים אולימפיים נהדרים לג'ודו הישראלי. בבריכת השחייה, מעמדי חצי גמר, אכזבה לאנסטסיה גורבנקו בקטגוריות החזקות שלה, שייטי הרוח במיקום מצויין לקראת שיוט המדליות. הקשתים, סיימו את דרכם בפריז. מישה זילברמן מנצח אך מסיים אף הוא את דרכו במשחקים. נבחרת רכיבת הסוסים לראשונה אי פעם בגמר האולימפי, ומסיימת תשיעית בתחרות הקפיצות.

*נתוני התחרויות באדיבות הוועד האולימפי בישראל

הג'ודו, מביא את הענף הייצוגי של ישראל במשחקים האולימפיים להישג נהדר והיסטורי. שלוש מדליות בענף אחד, שתיים מהן ביום אחד וגם שני גמרים. ענבר לניר (70- ק״ג) ניצחה שלושה קרבות בצורה משכנעת, כאשר בחצי הגמר גברה על אלופת העולם המכהנת ומדליסטית הארד מטוקיו, אנה מריה וגנר הגרמנייה (2 בעולם). בקרב על הזהב הפסידה למדורגת 1 בעולם אליצ'ה בלאנדי האיטלקייה וסיימה את התחרות עם זכייה במדליית הכסף! פיטר פלצ'יק (100- ק״ג) פתח עם שני ניצחונות, אך לאחר מכן הפסיד לאלוף העולם המכהן ברבע הגמר. הוא חזר לתחרות על המדליה עם ניצחון בבית הניחומים ואז גבר על דניאל אייך השווייצרי וסיים את התחרות עם זכייה במדליית הארד. רז הרשקו, פותחת עם שני נצחונות את התחרויות שלה, ממשיכה אל חצי הגמר זורקת באיפון את היריבה הטורקית שלה אחרי 14 שניות ומבטיחה מדליה נוספת לישראל. בגמר, מול היריבה הברזילאית ביאטריס סוזה, רז מפסידה וזוכה במדליית הכסף! אולימפיאדה נהדרת לג'ודו.

  
3 מדליות בג'ודו צילום:הוועד האולימפי בישראל

בבריכת השחייה, הישגים מרשימים לצד אכזבות…דוד גרצ'יק סיים במקום ה-22 הכללי במשחה 200 מטר גב עם תוצאה של 1:58.79 דקות ולא העפיל לחצי הגמר. רון פולונסקי העפיל לחצי הגמר השני שלו בפריז 2024, לאחר שסיים במקום השביעי הכללי במשחה 200 מטר מעורב אישי עם זמן של 1:58.30 דקות. בחצי הגמר שחה 1:58.89 שניות וסיים במקום ה-12. רביעיית השליחות במשחה 200×4 מטר חופשי סיימה במקום ה-11 הכללי עם זמן של 7:55.99 דקות. השחייניות בנבחרת: אנסטסיה גורבנקו (1:58.30 דקות), דריה גולובטי (1:58.02 דקות), איילה ספיץ (2:01.02 דקות), לאה פולונסקי (1:58.65 דקות). מדובר בהישג שיא לנבחרת שליחות ישראלית במשחקים האולימפיים. מירון חרותי מעפיל לחצי הגמר במשחה 50 מטר חופשי, לאחר שסיים במקום העשירי הכללי עם זמן של 21.88 שניות, 4 מאיות בלבד משיאו הישראלי. במקצה הגמר שחה 21.91 שניות וסיים במקום ה-13. מרטין קרטאבי סיים במקום ה-19 הכללי עם 22.01 שניות. אנסטסיה גורבנקו העפילה לחצי הגמר במשחה 200 מטר גב לאחר שסיימה במקום ה-13 הכללי עם זמן של 2:10.29 דקות. בחצי הגמר שחתה 2:11.96 דקות וסיימה במקום ה-16.אביב ברזלי סיימה במקום ה-18 הכללי עם 2:10.71 דקות. לסיכום: 17 שחיינים ושחייניות גמר אולימפי מרגש! 7 חצאי גמרים  2 שיאי ישראל

  
אנסטסיה גורבנקו  לא השיגה גמר אולימפי צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

  
מירון חירותי ואביב ברזילי יש תקוות לעתיד צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

נבחרת השייטים, שמונה שייטים משבעה דגמים שונים התחרו ומתחרים בפריז 2024. את הישג המדהים, הביאו אלו של גלשני הרוח. את תום ראובני, אף אחד לא לקח בחשבון כמועמד למדליה, כולם חשבו כך, חוץ ממנו…איש לא ניבא שהוא יזכה להישג הזה. תום, שלא זכה מעולם בשום תואר אירופי, או יבשתי, הוא אולי הפתעת המשלחת. מדלית הזהב בגלישת הרוח, סיכמה עד כה 6 מדליות לישראל. שרון קנטור, שהגיעה כאלופת עולם לפריז, זכתה בכסף ובכך סיכמה 4 מדליות לענף השייט באולימפיאדות אי פעם. שרון היא האישה הישראלית הראשונה שזוכה במדליה אולימפית לישראל מאז ומעולם בגלישת רוח. מאמני נבחרת הגלישה גם הם זוכי עבר במדליות אולימפיות, גל פרידמן (זהב ב-2004 וארד ב-1996) ושחר צוברי (ארד ב-2008). קנטור, כאמור, היא אלופת העולם המכהנת, אחרי שהציגה שבוע שיוטים מצויין מבחינתה, בו ניצחה בשלושה שיוטים מוקדמים עם פסילה שלה בשיוט הראשון סבלה כמו כולם מדחיות וביטולים רבים, עם השפעה מנטלית לא קלה, עשתה והשלימה את המשימה: מדליה אולימפית.

  
מפגש צמרת בפריז, שרון תום וארטיום  צילום: הוועד האולימפי בישראל

בענף ההתעמלות, הפנומן הישראלי ארטיום דולגופיאט, הוא הישראלי היחידי אי פעם שמשיג מדליה אולימפית בשתי אולימפיאדות רצופות, הישג מדהים לכל הדעות. ארטיום דולגופיאט, האלוף האולימפי מטוקיו 2020עולה שוב על הפודיום הפעם עם מדליית כסף לצווארו. ארטיום, שעלה לגמר כמעט ובקושי, אחרי תצוגה בינונית בשלבים המוקדמים, נותן תצוגה נפלאה בגמר והוא כאמור מדליסט אולימפי,פעם שניה ברציפות. יש הטוענים שארטיום, בוודאות, אם לא טעות שיפוט ברורה, זוכה בזהב. דולגופיאט, באחד משיאי הספורט של ישראל מאז ומעולם. ספורטאי ענק. ענף הרכיבה על סוסוים, ציין גמר אולימפי ובמקום התשיעי המכובד. בקםיצות, רובין מוהר סיים את המסלול עם 2 הפלות וסה״כ 8 נקודות עונשין + זמן מהיר.איזבלה רוסקוף סיימה את המסלול עם 5 הפלות וסה”כ 20 נקודות עונשין. שלושת הרוכבים סיימו את דרכם במשחקים האולימפיים.


   
רותם גפינוביץ אופני כביש צילום: הוועד האולימפי בישראל    קפיצות סוסים  צילום: Lily Forado באדיבות ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה

 

בתחרות גלישת הגלים ענת ליליאור הודחה בשמינית הגמר ע"י האוסטרלית טיילר רייט. רותם גפינוביץ סיימה את מרוץ אופני הכביש (157 ק"מ) במקום ה-77 עם זמן של 4:13:42 שעות. קייט – גל צוקרמן ודור זרקה החלו  את תחרות הקייט פויל. בסוף היום דור ממוקם 10 כללי. גם גל סיימה 4 שיוטים, שלושה במקום 10 ואחד במקום 11 וכעת היא ממוקמת במקום ה-11 הכללי.  לייזר – עומר ורד וילנצי'ק סיים במקום ה-20 בשיוט הראשון ובשיוט השני במקום ה-25 וכך עלה למקום ה-30 הכללי. לייזר – שי קקון עלתה למקום ה-24 הכללי לאחר שביצעה שני שיוטים גם כן, הראשון במקום ה-25 והשני במקום ה-10.  עלו למקום ה-6 הכללי לאחר 6 שיוטים מתחילת התחרות. אתמול בשיוט הראשון סיימו במקום ה-8 ובשיוט השני סיימו במקום ה-2. שייטי הלייזר מסיימים את דרכם במשחקים האולימפיים עומר ורד וילנצ׳יק סיים את השיוטים שלו במקום ה-30 הכללי. עומר, הצעיר מבין ספורטאי המשלחת הישראלית, סיים את דרכו במשחקים האולימפיים. שי קקון, מסיימת את דרכה במשחקים האולימפיים. בשיוט האחרון מסיימת אותו במקום 18 ובמקום ה-24 הסופי.


בלסינג אפריפה צילום:הוועד האולימפי בישראל

בלסינג אפריפה מסיים את דרכו בפריז אחרי מקצה ומקצה נוסף במסגרת הניחומים בו דורג רביעי. אתמול במוקדמות קבע 20.78 שניות וסיים במקום החמישי, כאמור, גם במקצה הניחומים, בלסינג לא הצליח להגיע לפחות למקום השני ולהתחרות על חצי הגמר ב200 מ' וסיים את דרכו באולימפיאדת פריז 202

*נתוני התחרויות באדיבות הוועד האולימפי בישראל

דילוג לתוכן