הספורטאים הישראליים סיכום ביניים: אחרי היום השלישי והרביעי הישגים וגם אכזבות.

Facebook
WhatsApp
Email
קרדיט תמונה: הוועד האולימפי בישראל

סיכום ביניים: היום השלישי והרביעי במשחקי פריז 2024. אחרי הגמר האולימפי של ארטיום דולגופיאט בהתעמלות, קיבלנו העפלה לגמר אולימפי נוסף והפעם בבריכת השחייה. לוקטב, גרומי, סולובייצ'יק ובן שטרית נבחרת השליחים, 200X4 חופשי, מעפילים לגמר האולימפי ועל הדרך משפרים גם את שיא ישראל. נבחרת הג'ודו, עדיין ללא גמר, לאחר הדחות נוספות של הג'ודוקות. אנסטסיה גורבנקו לא מעפילה לגמר דווקא במקצוע החזק שלה 400 מטר מעורב אישי. אופטימיות ומיקומים מצויינים אצל גולשי הרוח. נבחרת הכדורגל של ישראל מסיימת את הפרק האולימפי שלה אחרי הפסד 1:0 ליפן.

*נתוני התחרויות באדיבות הוועד האולימפי בישראל


גורבנקו הפנים אומרות הכל צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

בג'ודו, טוהר בוטבול, תמנע נלסון לוי ושגיא מוקי השיגו כולם נצחונות בסיבוב הראשון, אך בשמינית הפסידו וסיימו את חלקם בטורנירי היחידים. גילי שריר הפסידה כבר בקרב הראשון מול קלריס אגבייננו מצרפת, האלופה האולימפית מ-2020 דווקא בקרב טוב שלה.


תמנע נלסון לוי צילום: הוועד האולימפי בישראל

בבריכת השחיה, אנסטסיה גורבנקו התקווה הגדולה למדליה, לא העפילה לגמר ב 400 מטר מעורב אישי. אביב ברזלי, במשחה 100 מטר גב סיימה במקום ה-25 ולא העפילה לחצי הגמר. דווקא רביעיית הגברים, 200X4 חופשי, עשתה תוצאה נהדרת שיפרה את השיא הישראלי ועלתה לגמר האולימפי, בגמר עצמו נבחרת השליחים סיימה אחרונה בזמן של 7:10.22 דקות. תומר פרנקל מסיים את המקצה שלו ב-100 מטר חופשי רק במקום ה- 21 הכללי ולא מעפיל לחצי הגמר. אביב ברזילי,  שחתה 100 גב בזמן של 1:02.30 דקות ודורגה במקום ה-25 במוקדמות.


אביב ברזילי צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

נבחרת ישראל בכדורגל, סיימה את הטורניר האולימפי אליו העפילה אחרי 48 שנה. המשחק האחרון בשלב הבתים הפגיש אותה מול הנבחרת המצויינת של יפן, תוך ידיעה שרק נצחון מול היפנים ויחד עם הפסד של פרגוואי יותיר סיכוי לשחקניו של גיא לוזון לעליה לרבע הגמר. בתוספת הזמן, ספגה הנבחרת שער ובכך הודחה הנבחרת מהמשך הטורניר, גם אם היו מנצחים את היפנים. 2 הפסדים ותוצאת תיקו אחת ומקום אחרון בבית, אלו הם הישגי הנבחרת בפריז 2024.


נבחרת ישראל בכדורגל חוזרת הביתה צילום: הוועד האולימפי בישראל

אצל הגולשים, הישגים טובים עד כה. גולש הרוח, תום ראובני, מסיים את יום השיוטים שלו (שלישי) אחרי שישה שיוטים במקום השלישי. שרון קנטור, המועמדת למדליה, ממוקמת במקום השני אחרי שסיימה שלישית בשיוט השישי.


תומר פרנקל אופני הרים צילום: הוועד האולימפי בישראל

רוכב אופני ההרים תומר זלצמן מסיים את התחרות במקום ה-29 אחרי 1:34:47 שעות, זאת לאחר שסבל מפנצ'ר שעיכב אותו מאוד. זלצמן כאמור סיים במקום ה-29 מתוך 34 רוכבים. בבדמינטון, מישה זילברמן הפסיד 2:0 לוויקטור אקסלסן מדנמרק, האלוף האולימפי מטוקיו 2020, והמדורג 2 בעולם. זילברמן למעשה איבד סיכוי לעלות לשלב הבא. בגלישת גלים, ענת ליליאור בתצוגה מצוינת מעפילה לשמינית הגמר, שם תתחרה מול יריבה מאוסטרליה.


מישה זילברמן אולימפיאדה רביעית צילום: הוועד האולימפי בישראל


*נתוני התחרויות באדיבות הוועד האולימפי בישראל

דילוג לתוכן