היסטוריה: אליצור נתניה העפילה לליגת העל

Facebook
WhatsApp
Email

אליצור איתו אשקלון – אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה 83:75 (3:2 לאליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה)

הקבוצה עם אחד התקציבים הנמוכים ביותר בליגה הלאומית, שסיימה את העונה הסדירה במקום השישי, הצליחה להפוך פיגור 2:0 מול אליצור אשקלון לניצחון 2:3 אחרי 75:83 (שלישי), ששווה כרטיס לליגה הראשונה. 

העליה של נתניה היא אחת הסנסציות גדולות בתולדות הכדורסל הישראלי. הקבוצה הלכה והשתפרה ככל שהעונה התקדמה, ועברה בדרך לליגה הראשונות שתי סדרות ללא יתרון ביתיות. "עשינו משהו היסטורי, לעלות ליגה עם קבוצה כל כך צעירה בתקציב כזה נמוך", הוסיף נייברגר. "אני ממש מאושר ושמח בשמחת הקבוצה, העיר והשחקנים הצעירים שראויים לכל המחמאות".

בכל מהלך פתיחת המשחק דווקא אליצור איתו אשקלון היתה על הגל: אארון אפס וקלארק רוזנברג קבעו 3:9 בקצב מהיר עד הגעת פסק הזמן הראשון. איתי מושקוביץ ועמית אהרוני ירו שלשות, כשמנגד דודו שמריז קלע שלשה שניה ברבע הראשון וקבע 17:22 לקבוצה המארחת. הרבע השני נפתח טוב מבחינת הקבוצה הדרומית, אלא שבהמשך קבוצת עיר היהלומים הפכה את התוצאה. למרות איבוד כדורים בקבוצה של רובן נייברגר, היא עדיין הצליחה להגדיל את הפער ל-33:28.

 לאחר יובש ממושך מצד הביתיים לוח התוצאות התעורר לחיים עם סל של אלונזו קולמן. מנקודת הזמן הזו אליצור איתו אשקלון קלעה 7 נקודות ברצף עד להגעת המחצית שנגמרה ב-37:37. אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה לחצה מבפנים עם פתיחת הרבע השלישי, מהלך שהוכח כמשתלם. עמית אהרוני צלף מרחוק וקבע 49:44. בצד השני דודו שמריז החזיר בשלשה, ולאחר מכן גם אארון אפס וקלארק רוזנברג – 51:55 למארחים. 

לאחר שלושה רבעים הלוח הפער נותר צמוד עם 56:59 לביתיים. בפתיחתו של הרבע האחרון אליצור איתו התעייפה, אך האורחים לא הצליחו לנצל את המומנטום כשהתוצאה – 57:62, 7 דקות לסיום. היתרון הקטן של הדרומיים נשמר והלוח הראה 68:71, 3 דקות לסוף. היהלומים קיבלו סל גדול מאיתי מושקוביץ ועם סל ועבירה של ברייס וושינגטון היתרון של האורחים צמח ל-75:71, 56 שניות לסיום. אליצור איתו אשקלון המשיכה להחסם בהתקפה, כשאליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה משלימה את העלייה ההיסטורית לליגת העל.

דילוג לתוכן