משחקי אולימפיאדת הילדים והילדות ה-15 הסתיימו בהשתתפות 5,500 ילדים שהתחרו ב-23 ענפים

Facebook
WhatsApp
Email

בשבוע שעבר התקיימה בנתניה אולימפיאדת הילדות והילדים ה-15 בחסות אליצור ישראל. האוליפיאדה נחשבת כאירוע הספורט הגדול ביותר בישראל לילדים.

מעל 5,500 ילדות וילדים התחרו ב-23 ענפים שונים ומלאו את האולמות והמגרשים, לצד מאות רבות של מלווים ומלוות, עשרות מאמנים ומאמנות, שופטים ושופטות, אנשי הפקה ואורחים רבים שבאו להשתתף ולהתרגש בחגיגה הספורטיבית.

האירוע נפתח בטקס מרשים במעמד שר התרבות והספורט מר מיקי זוהר, שבירך את המשתתפים והמשתתפות: “שמח להיות כאן, אתם דור העתיד של הספורט בישראל, בעוד כמה שנים אתם תייצגו את המדינה ואת הקבוצות שלכם.ן, כל אחד ואחת בתחום הספורט שלו. אין לי ספק שמי מבניכם שיתמיד וישקיע, שיעבוד ושיאמין בעצמו יגיע לרמות הגבוהות ביותר. אני נרגש להיות כאן, ולראות כל כך הרבה ספורטאים וספורטאיות. השנה, בחרנו את נושא האולימפיאדה שהוא בעיניי כל כך חשוב: מניעת אלימות בספורט מכיוון שספורט ללא הגינות לא יכול להיות ספורט”. הוסיף שר התרבות והספורט: ” אם לא נדע לכבד אחד את השני ולנהוג בהגינות, ולא רק בספורט, יהיה לנו מאוד קשה להצליח. מאחל לכם הצלחה בתחרויות ובעיקר שימרו על הרוח הספורטיבית ועל ההגינות. אני מאמין בכם ומאחל לכל אחד ואחת מכם המשך הצלחה מקצועית ואישית”, סיים השר.

את לפיד האולימפיאדה הדליק הספורטאי הפראלימפי אחיה קליין. אחיה שהגיע למקום השישי באליפות העולם הפראלימפית לחתירה ב-2019, נפצע אנושות ב-2013 ממטען חבלה במנהרה שמובילה מרצועת עזה לשטח ישראל. הוא איבד את ראייתו כמעט לחלוטין, אך חזר לשירותו הצבאי כקצין הנדסה חרף פציעתו. אחיה הדליק את לפיד האולימפיאדה ולצידו שר התרבות והספורט ושניהם הכריזו על פתיחת התחרויות בהם התחרו כאמור אלפי ספורטאים וספורטאיות, עם וללא מוגבלות, ממעל 100 רשויות ברחבי הארץ. 

הענפים בהם התחרו המשתתפים: ג’ודו, התעמלות אמנותית, התעמלות קרקע ומכשירים, טניס שדה, טקוואנדו -I.T.F, כדור מים, כדור עף חופים, כדוריד, כדורסל 3*3, כדורעף, כדורשת, לקרוס, פטאנק, פס אקרובטי, קט רגל 5*5, קראטה, קראטה מסורתי, שחייה, שחייה אמנותית, כדורגל שולחן, מוטוקרוס, ברידג’ ושחמט.

לאולימפיאדה הגיעו גם שתי משלחות מחו”ל, אחת מיוון והשנייה מסלובניה. נציגי המשלחות עלו לבמה בטקס הפתיחה לשאת את שבועת הספורטאי לצד שר התרבות והספורט. את שבועת הספורטאים הקריאו בשלוש שפות, עברית, ערבית ואנגלית. גם בשנה הזו הגיעו לאולימפיאדה ספורטאים עם מוגבלויות שהשתלבו בענפים השונים: עמותת וירטוס משחקים מיוחדים בענף הבאולינג, הספיישל אולימפיקס עם נבחרת שחייה והתאחדות ספורט הנכים, בשחייה ובג’ודו. אולימפיאדת הילדים והילדות תמשיך לתת מקום של כבוד לספורטאים ולספורטאיות מיוחדים.

זיו ישראלי, מנכ”ל התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל סיכם: “קיימנו היום אירוע ספורט מיוחד במינו שמייצג את הערכים בהם אנו מאמינים בהתאחדות הספורט לבתי הספר: שיתוף פעולה, רוח ספורטיבית, חתירה למצוינות, משמעת והתמדה. צפיתי בגאווה בתחרויות השונות וברמת ביצועים גבוהה שאני בטוח שהביאו גאווה רבה להורים, לחברים בבית ולרשויות המקומיות. אני גאה בכל אחד ואחת מהספורטאים והספורטאיות. תשקיעו, תתאמנו, תחלמו גבוה ולשם תגיעו. בהזדמנות זו אני גם רוצה להודות לשר התרבות והספורט מיקי זוהר שהגיע לפתוח את המשחקים, למשרד התרבות והספורט על שיתוף הפעולה ולמכון וינגייט ועיריית נתניה על אירוח המשחקים”. סיים ישראלי.

הכתבה באדיבות התאחדות הספורט לבתי הספר

תמונות: ארז עוזיר

דילוג לתוכן