סיפורו של הוכל'ה: ספורטאי, מורה וחייל אמיץ

Facebook
WhatsApp
Email

ב-24 באוקטובר 1973, ניתנה הפקודה להשתלטות על העיר סואץ על ידי האלוף אברהם אדן ז"ל, ממניפי דגל הדיו המפורסם, שבזמנו כיהן כמפקד עוצבת סיני.  הקרב שנערך בין הצבא הישראלי לצבא מצרים בעיר סואץ, נחשב עד היום לאחד הקרבות הקשים והשנויים במחלוקת שידעה מדינת ישראל, במיוחד לאור העובדה שנערך לאחר שהוכרזה הפסקת האש. כ-120 חיילים נפצעו ו-80 נפלו בקרב. אחד מהנופלים היה יצחק הוכמן.

יצחק (הוכל'ה) הוכמן, נולד ב-1943 בבני ברק לאבא חיים ואמא הניה. את ילדותו בילה בבני ברק ובחולון. הקרובים אליו מספרים על נער שהיה אתלט יוצא דופן שחלש על כמה ענפי ספורט, כשביניהם גם תחרויות קפיצה למיניהן. כשחקן כדורסל, שיחק הוכל'ה באליצור ת"א, קבוצה אשר אופיינה בציביון הדתי שלה. כשחקנה המוביל של הקבוצה, סחף אחריו נערי ישיבות רבים מהאיזור והדביק אותם בחיידק הכדורסל.

"בזמנו הוא היה הכוכב של אליצור ורבים מהנערים בישיבה רצו להיות כמוהו. ההבדל בינינו הוא שבע שנים והערצתי אותו מאוד כאח קטן", מספר אחיו, מוטי הוכמן, יו״ר אליצור כוכב יאיר.

 "יצחק היה בעל כישרון יוצא דופן לספורט ולכל משחקי הכדור בפרט. היה לו ג'אמפ שוט קלאסי שניסו ללמד את כל השחקנים בזמנו. הוא לא היה מסיים משחק עם פחות מ-20 נקודות ומספר לא מבוטל של אסיסטים. יצחק היה אחד משלושה שחקנים שקלעו 30 קליעות עונשין רצוף. בנוסף, הוא  יכול היה לקלוע בשתי הידיים שזה דבר שמעט מאוד מצליחים לעשות".

לכתבה המלאה באתר ONE >> 

דילוג לתוכן