שחמט אונליין בעידן הקורונה – העולם נהפך לקטן יותר!‎

Facebook
WhatsApp
Email
גיא לוין שזכה מקום 3 באליפות יום הניצחון על גרמניה הנאצית והניצח את אבות אבותיו. 
גיא לוין שזכה מקום 3 באליפות יום הניצחון על גרמניה הנאצית והניצח את אבות אבותיו.

מועדון "שחמט לכל" הפועל דרך מרכז אליצור הינו מועדון השואף לחולל שינוי וכן ברצון לעשיית טוב. למען ישראל ולמען אנשים. מנהלו ומייסדו ליאור איזנברג , חבר הנהלת אליצור הסכים לקיים עימנו ראיון בדבר פעילות השחמט של המועדון בחודשים האחרונים.

המועדון מקיים בשיגרה פעילות ל-1000 ילדים,נוער ובוגרים תחרויות ארציות ומקומיות לא והמועדון משקיע בפיתוח מצויינות וכן באירועים מחוללי שינוי. כמייסד ומנהל המועדון כשאתה יודע באופן ברור שאלו הן המטרות שלך אז קל מאוד לדעת מה טוב ונכון לעשות במיוחד בתקופה הזו של הקורונה . לפני הקורונה היינו בתקופת שיא. קיימנו במועצה המקומית סביון שמשקיעה ומסייעת לנו אירועי הנצחה מרגשים עם תמיכת גופים משמעותיים ופעלנו גם למען תמיכה בחניך היקר שלנו יאיר הופמן בן ה-15 שהוא אלוף ישראל ושומר שבת ולא יכול לשחק כמובן בשבתות באליפויות עולם ואירופה .

לשמחתנו הרבה קבוצת "באמונה" נרתמו לתמוך ביאיר יחד עם איגוד השחמט הישראלי ויאיר כיום מתאמן עם שני מורים פרטיים מהמעלה הראשונה בעולם לקראת אתגרים בינלאומיים אחרי שהקורונה תעלם לה.

עם תחילת הקורונה חיפשנו את הפלטפורמה המתאימה לקיים פעילות שחמט מרחוק קרי און ליין ומצאנו אותה בדמות אתר שנקרא lichess.org ונוסף לשיעורי הדרכה בזום והתחלנו להעמיד פרוייקטים מיוחדים בכדי לעמוד במטרות שלנו. תחרויות יישוביות, מקומיות היו בתור התחלה ואז יחד עם קולגה שלנו אלון כהן וידידים ממדינות ערב היה עונג רב לקיים מפגש של 65 משתתפים בין ישראל למדינות ערב עם 10 מדינות שנטלו חלק בכללן מסוריה,אלג'יר, טוניסיה וכו משחקים תחת הדגל שלהם מול ישראלים. זה דבר שלא קרה בספורט בישראל ובשבילי באופן אישי אחרי שהוחרמתי מלהגיע לפני שנתיים וחצי לאליפות עולם בסעודיה זה היה סוג של סגירת מעגל מסויימת, אם כי יש עוד הרבה מה לעשות כמובן.

הראל בן חיים הכשרוני בן ה-5.5 שנהנה מפעילות האון ליין.
הראל בן חיים הכשרוני בן ה-5.5 שנהנה מפעילות האון ליין.
בהוקרה לחיים ארביב שהוא שחמטאי וגם ניצול שואה ומדליק משואה לזכר ששת המיליונים קיימנו ביום השואה במאמץ טכני לא מבוטל משחק סימולטני של חיים נגד ילדי המועדון. חיים ניצח ברוב המשחקים והחיבור הזה ביום השואה עצמו היה מרתק.
היה לי העונג לארגן מטעם האיגוד הישראלי לשחמט וארגון הנכים השחמטאים IPCA  את אליפות העולם הראשונה לנכים שהתקיימה און ליין בזמן שאין שום פעילות ספורט, בטח לא אליפות בינלאומית. 124 נכים השתתפו מ-25 מדינות כולל נכים בדרגת נכות של מעל 100% והיה פשוט מקסים.
מעבר לכך ישראל לא ארגנה למעלה מ-40 שנה אליפות עולם בשחמט וזה עצום וחשוב לענף.
המחשבה מאחורי הפעילות הא שבעולם כולם יושבים בבית. אין אפשרות להשתתף באירועים חיצוניים ויש עלייה של 50 אחוז במספר המשתמשים באפליקציות שחמט .

זו ההזדמנות לייצר משהו גם תחרותי כשכל ענפי הספורט בכמעט השבתה מלאה.זה צורך סוציאלי של אנשים מעבר לצרכים בסיסיים בתקופה כה ארוכה להשתתף באירועים ולשמחתי שחמט בהחלט מהווה תחביב למיליונים רבים בעולם.

אין באינטרנט גבולות זה מסייע לנו. העולם נעשה קטן יותר! קל להגיע לשחקן שחמט מאפריקה לדוגמה להשתתף באירועים שישראל מארגנת.

אמן השחמט לוקאס נובאק- אליפות העולם לנכים
אמן השחמט לוקאס נובאק- אליפות העולם לנכים
על אף שהשחמט אינו טלויזיוני עדיין זה לא מעיד על מידת הפופולריות הרבה שלו. אנחנו גם דואגים לשידור המשחקים בפייסבוק וזה מפתיע אבל ההשטחה הזו של השחמט מתקרבת ממש קרוב לחובב השחמט הממוצע גם כזה שרק מכיר מעט את החוקים בבית.  התגובות מכל הפעילות מרגשות ממש. הילדים ששיחקו לדוגמה עם חיים שלחו לו סרטון תודה שהוא משחק מולם וזה מדהים לחשוב שאדם בן 86 משחק נגד 7 ילדים במקביל שפער הגילאים ביניהם 80 שנה!
מדובר בכמה דורות הבדל והכל מושג בזכות הקורונה שאיפשרה קפיצה טכנולוגית אדירה. קיבלנו פניות מקהילות יהודיות לקיים שיעורי שחמט, פילנטרופים שולחים לנו ברכות ואוהבי ישראל גאים בכך שאנו מתמודדים בחרם נגד ישראל בספורט, בצורה מיוחדת ומחברת. היה לנו אירוע מאוד מיוחד גם יחד עם המרכז הרוסי בתל אביב לרגל חג הניצחון על גרמיה הנאצית. היו צאצאים של וטרנים ששיחקו באירוע לזכר אבותיהם שנלחמו בנאצים וזה היה בהחלט מאוד מיוחד. אליפות הנכים העולמית בה התחרו נכים עם דרגות נכות של מאה אחוז שהודו לנו גם היתה פורצת דרך וברור שתמשיך גם לאחר סיום עידן הקורונה…
אנשים טובים שרואים ועוקבים אחרי הפעילות של המועדון שלנו שמאוגד כעמותה פונים לתמוך גם מחו"ל כי הם מבינים את מה שאנחנו עושים שהוא למטרה טובה.
אנו שמחים לממש את הייעוד והחזון שלנו לחולל שינוי, לעשות טוב ולהיות חלק ממשפחת אליצור המתרחבת.
דילוג לתוכן