מיכאל יעקבלב: היסטוריה בפריז 2024 – רוכב אופני המסלול הראשון שייצג את ישראל בתחרות אולימפית והראשון לשבור שיא אולימפי.

Facebook
WhatsApp
Email
קרדיט תמונה: הוועד האולימפי בישראל


הספורטאים שלנו באולימפיאדה…

מיכאל יעקבלב, רוכב אופני המסלול הישראלי, עשה היסטוריה כאשר הפך לנציג הראשון אי פעם של ישראל בתחרות אופני מסלול באולימפיאדת פריז 2024. עם גובה של כמעט שני מטרים ומשקל של 106 ק"ג, יעקבלב הציג יכולות פיזיות יוצאות דופן וזכה לתשומת לב רבה מצד קהילת הספורט העולמית. סיפורו של יעקבלב מלא בהשראה ובנחישות, ומציג כיצד ספורטאי מצליח להתגבר על אתגרים אישיים ולהגיע להישגים מרשימים בזירה הבינלאומית. יעקבלב הוא דוגמה חיה לכוח הרצון וההתמדה, שהובילו אותו מרוסיה לישראל ולבמת האולימפיאדה. אחרי מה שקיבלנו ממנו במקצי הספרינט, שבירת שיא אולימפי (שנשבר..), שבירת שיא ישראל, מקום -9 כללי, הדחה באלפית שנייה, נדמה שזוהי רק התחלת הדרך עבורו. גם בפריז 2024 עוד לא נאמרה המילה האחרונה.


מיכאל יעקבלב צילום: הוועד האולימפי בישראל

מי אתה מיכאל יעקבלב?
מיכאל יעקבלב נולד למשפחה יהודית במוסקבה, רוסיה וגדל כחלק מקהילת רוכבי האופניים המקומית. הוא החל את דרכו הספורטיבית בגיל צעיר והראה כישרון יוצא דופן כבר בשנותיו הראשונות בתחום. עד שנת 2022, ייצג את רוסיה בתחרויות רבות. הוא זכה במדליית הארד באליפות העולם 2021  במרוצי קיירין ובמדליית ארד באליפות אירופה 2021 במרוצי ספרינט , כאשר ייצג את רוסיה. עם פרוץ המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, כאשר הבין שלא יוכל לייצג את רוסיה באולימפיאדה, הוא קיבל החלטה לשנות את חייו ולעבור לישראל. המעבר לישראל לא היה קל עבור יעקבלב. הוא נאלץ להתמודד עם אתגרים רבים, כולל השפה החדשה, התרבות השונה והסתגלות לסביבת חיים חדשה. עם זאת, הוא מצא בישראל בית חם ותמיכה רבה הן מצד הקהילה המקומית והן מצד הקהילה הספורטיבית. יעקבלב החל לייצג את ישראל בתחרויות בינלאומיות וזכה להישגים מרשימים.הוא מצטרף לאגודת רוכבי תל אביב, מוצא שם מעטפת נהדרת לאימונים ובשקט והתמדה מכין עצמו להיות ספורטאי על, ונציג ראשון לענף אופני המסלול באולימפיאדה.


מיכאל יעקבלב ספרינטר צילום: הוועד האולימפי בישראל

באולימפיאדת פריז 2024
באולימפיאדת פריז 2024, יעקבלב התחרה בתחרות הספרינט במוקדמות וקובע שיא אולימפי חדש עם תוצאה של 9.152 שניות, ובכך הופך לספורטאי הישראלי הראשון שקובע שיא אולימפי בכל ענף שהוא מאז ומעולם. שיאו היה קצר מועד ונשבר פעמיים נוספות תוך מספר דקות. למרות ששיאו נשבר במהרה על ידי רוכבים אחרים, הישגו הציג את יכולותיו הגבוהות ואת הפוטנציאל הרב שלו. מיכאל עלה לסיבוב השני מהמקום השלישי בשלב המוקדמות. בסיבוב השני התמודד מול מוחמד שאה פירדאוס שארום ממלזיה מנצח אותו ועולה לסיבוב השלישי. בסיבוב השלישי ניצח את חאיר טג'ון אן פה מסורינאם והעפיל לשמינית הגמר. שם הוא מפסיד ליריבו האמיש טרנבול הבריטי, המדורג 40 בעולם ומפסיד בפוטו-פיניש 0.001 שניות אחריו ונושר לבית הניחומים. יעקבלב מסיים בבית הניחומים שני, 0.054 שניות אחרי מתיאוש רודיק הפולני, המדורג 1 בעולם בספרינט ומסיים את דרכו בתחרות הספרינט. בהמשך האולימפיאדה יעקובלב צפוי להתחרות גם בתחרות הקיירין.


מיכאל יעקבלב צילום: הוועד האולימפי בישראל

גאה לייצג את ישראל
יעקבלב שהצליח להגיע לשמינית הגמר, ומפסיד בפוטו פיניש דרמטי,יוצא מחוזק ונחוש להמשיך ולהשתפר."התחלתי את היום טוב, ואז לא כל כך". אומר יעקבלב. "הייתי צריך לנצח בשמינית הגמר את הבחור הזה. זה הפסד כואב, אבל זה קורה לפעמים ברכיבת מסלול. ננתח את הטקטיקות עם הצוות שלנו, נמשיך לעבוד קשה ונתכונן לתחרות הקירין בשבת". ממשיך מיכאל לספר על תחושותיו: "הופתעתי מהודעות הרבות שקיבלתי מאמריקה, מקנדה, מאוסטרליה, מבריטניה, מיהודים בעולם. אני אסיר תודה לכולם שאתם תומכים בי. זו הייתה חוויה נהדרת. כספורטאי, אני גאה ומאושר לייצג את המדינה הזאת". כך סיכם מיכאל את היום שעבר.


מיכאל יעקבלב צילום: הוועד האולימפי בישראל

יעקבלב זוכה לתמיכה רבה מישראלים ומקהילות יהודיות ברחבי העולם, כולל מארצות הברית, קנדה ובריטניה. התמיכה והעידוד שקיבל העניקו לו כוח רב ואמונה ביכולתו להצליח.כאמור, למרות ההפסד הדרמטי בשמינית הגמר, יעקבלב מתכנן להמשיך ולהתאמן במרץ לקראת התחרויות הבאות. הוא שואף לשפר את ביצועיו ולהביא לישראל מדליה. "רציתי לזכות במדליה, אני יכול להשתפר,". יעקבלב מתכוון לנתח את הביצועים שלו עם מאמנו ולחזור להתאמן כדי להגיע להישגים גבוהים יותר בעתיד. מיכאל יעקבלב הצליח להטביע את חותמו באולימפיאדת פריז 2024 ולהציג את ישראל בכבוד. סיפורו מעורר ההשראה מהווה דוגמה לכוח הרצון וההתמדה, והוא ממשיך לעבוד קשה כדי להשיג תוצאות טובות עוד יותר בעתיד. הוא בהחלט ספורטאי שצריך לעקוב אחריו בשנים הבאות.


מיכאל יעקבלב פריז 2024 צילום: הוועד האולימפי בישראל

תודה מיכאל על המילים ועל מי שאתה כאדם וכספורטאי. כולם במרכז הספורט אליצור ישראל גאים בך אלוף!

דילוג לתוכן