נבחרת ישראל בג'ודו זכתה במדליית ארד באליפות העולם – 6 ספורטאי אליצור לקחו חלק

Facebook
WhatsApp
Email

אליפות העולם בג'ודו ננעלה ביום חמישי שעבר בטשקנט שבאזרבייג'אן, עם תחרות הנבחרות הקבוצתית, שם חגגה נבחרת ישראל עם זכייתה במדליית ארד.

חלק מחברי נבחרת הג'ודו בישראל מגיעים מעמותת "הלהב" אשר מסונפת ומקבלת שירותים מאליצור ישראל ומנוהלת על ידי מאמן הנבחרת ישראל אורן סמדג'ה.

להלן הספורטאים שלנו ותוצאותיהם האישיות באליפות העולם:

  • ים וולצ׳ק, בן ה-19, שהתחרה בקטגוריית משקל עד 60 ק"ג, נכנע בקרב על הארד למדורג הראשון בעולם – יאנג יונג-וויי הטאיוואני, מדליסט הכסף מטוקיו וסיים במקום החמישי המכובד.

וולצ'ק נחשב לדבר הבא בנבחרת הגברים. הוא הוכיח את עצמו בגילאים הצעירים ולאחרונה אף זכה במדליית הארד באליפות אירופה לנוער בפראג.

  • שגיא מוקי, שזכה במדליית הזהב בתחרות ב-2019 בטוקיו במשקל של עד 81 ק”ג., הודח בסיבוב השני, כשהפסיד בעונשים ללי יונוואן בן ה-20.
  • פיטר פלצ׳ק בן ה-30, המדורג 5 בעולם, המתחרה בקטגוריית משקל עד 100 ק"ג, עבר באופן אוטומטי לסיבוב השני בגלל דירוגו הגבוה, שם הפסיד לגונצ'יגסורן בטחויאג המונגולי, מדליסט הארד מאליפות אסיה השנה, המדורג 19 בעולם.
    פלצ'יק נקלע לפיגור נקודה מוקדם ונתן פייט ליריבו לאורך ההתמודדות.
  • מאיה גושן, מתחרה במשקל של עד 70 ק”ג, פתחה את יום התחרות שלה בסיבוב השני והשיגה ניצחון בעונשים על יו-יונג ליאאו הקוריאנית.

    מאיה סיפקה את אחד הרגעים המרגשים באליפות העולם בג'ודו כשליוותה את יריבתה הפצועה במקום לחגוג. אלא שהחגיגות נעצרו בסיבוב השלישי, אחרי הפסד באיפון לסאנה ואן דייק ההולנדית. 
    בראיון לתקשורת סיפרה: ״"מבחינתי הרגשתי שקצת פספסתי את עצמי, ושדברים יכלו להיגמר אחרת והם לא קרו כמו שציפיתי.
    זאת הייתה אליפות העולם הראשונה שלי. בהכנות הרגשתי מעולה, עם שלושה שבועות של מחנה אימונים שבו חשתי שהכל עובד כמו שצריך. גם ממש נהניתי לעמוד על המזרן בבמה כל כך גדולה.
    בנבחרת נתנו את הכל ביום האחרון, כל מה שנשאר, ועשינו את הכי טוב שלנו".

אליצור ישראל מברכת את נבחרת ישראל על ההישג גאה ושמחה לתמוך ולקדם את ספורטאי עמותת הלהב ששולחת ספורטאים מובילים בבמה הבינלאומית.

דילוג לתוכן