פריז 2024: הישגים ישראליים יוצאי דופן באולימפיאדה בלתי נשכחת…ותודה לספורטאי/ות שהבטיחו וגם קיימו.

Facebook
WhatsApp
Email
קרדיט תמונה: הוועד האולימפי בישראל

תודה פריז, היית טובה לישראל…
יעברו עוד ימים רבים, אולי יותר, עד אשר ישקע אבק האולימפיאדה ואולי רק אז נבין מה קרה פה. כל סוף משחקים אולימפיים, מלווים את אוהבי הספורט בתחושת ריקנות קלה או אפילו יותר מכך. ריקנות? בהחלט כן, בעיקר אחרי האסקפיזם שחווינו. המעבר בין התהילה, הכוכבים הענקיים, המראות והצילומים הנפלאים, שיאי עולם ואלופי ספורט שלמשך 16 ימים, היו והגשימו חלום, זה מעבר לא קל, בעיקר לנו כאן בספורט המקומי, במדינה שאלו הם ימיה אולי הקשים מתמיד. אבל, זה היופי שהספורט בתפארתו מעניק לנו, רק הפעם נוספה גם תחושת גאווה כאשר דגל ישראלי שלא רק התנופף, אלא הורם הכי הרבה פעמים מאז הופענו לראשונה באולימפיאדה. כחול לבן, מול פודיום נרגש, ובעיקר ספורטאים וספורטאיות שהפעם, הבטיחו וקיימו בגדול. ההרגשה שהנה, הפעם לא התאכזבנו, שגם לנו כמדינה יש מה להגיד ולתת בספורט, להרגשה הזו מתמכרים בקלות ואיזה מזל ואולי חבל שיש אולימפיאדה רק כל 4 שנים.


המשלחת נפרדת מפריז צילום: הוועד האולימפי בישראל

אולימפיאדת פריז 2024 הייתה אירוע ספורטיבי יוצא דופן שנערך באחת הערים המפורסמות בעולם. פריז, עם ההיסטוריה העשירה שלה והיופי האדריכלי, סיפקה רקע מושלם לחגיגה עולמית של ספורט ורוח האדם. המשחקים הוקדשו לערכים של קיימות ושימור הסביבה, עם שימוש נרחב בתשתיות קיימות ובאתרים איקוניים כמו מגדל אייפל, שאירח תחרויות בספורט החופים. היו שם הישגים נהדרים, אלופי ואלופות ספורט חדשים, סיפורים אנושיים שרק אולימפיאדה יכול לספק, התרגשות של אייקוני ספורט שאולי זו הייתה עבורם אולימפיאדה אחרונה. כל אוהב.ת וע ספורט באשר הוא שם, מתפעם ומשתאה כל פעם מחדש מול אירוע ספורטיבי יוצא דופן, שכל 4 שנים שובר את שיאיו של עצמו ולא רק שיאים ספורטיביים. האירוע הגדול בעולם, מסוקר נפלא, מצולם מדהים ומגיע לכל אחד גם אל כף היד ובאיכות נהדרת שרק הולכת ומתקדמת. רק לחשוב מה צפוי ומה ואיך נקבל בלוס אנג'לס 2028.


טקס סיום בטעם של עוד צילום: הוועד האולימפי בישראל

עבור ישראל, אולימפיאדת פריז סימלה התקדמות משמעותית והישגים מרשימים. זו הייתה האולימפיאדה הטובה מכולן מאז ישראל החל את ההשתתפות במשחקים של הלסינקי 1952. לא פחות מ-7 (כמה סימלי…) מדליות השיגה המשלחת הישראלית האיכותית וההישגית ביותר מאז ומעולם. היו שם ספורטאים וספורטאיות שעשו הכל, חלמו, התאמנו שנים בדבקות ובמטרה אחת: להיות שם הכי גבוה, הכי רחוק והכי חזק שאפשר, לנצח, לתת הכל. ההישג הישראלי בפריז 2024 לא פחות ממדהים. מדליית זהב, 5 מדליות מכסף ואחת מארד. כל מדליה עם סיפור מאחוריה, לך תדע מי ריגשה יותר, האם זו הנהדרת השנייה ברציפות של ארטיום, המרגשת עד דמעות של פיטר ואורן, הנפלאה של רז, זו העיקשת של ענבר, הכסופה והלוחמת של שני, האחת שניגנה לנו תקווה של תום ואולי דווקא המורטת עצבים, המותחת מכולן של נבחרת ההתעמלות האמנותית. אולי זה לא ממש משנה התרגשנו נקודה!. חשוב עכשיו למנף את המומנטום הנפלא, לשים מטרה נוספת לעוד מדליות ל – 2028. חלק מהמדליסטים יהיו שם גם אז, חלקם לא. עשינו צעד קדימה ענק, ישראל על מפת הספורט.


הישגים נהדרים  צילום: הוועד האולימפי בישראל

לספורטאים שלנו, אלה שהיו חלק מהמשלחת המצויינת לפריז, ספורטאי העמותות והאגודות: פיטר פלצ'יק, מאיה גושן, מאור טיורי, מיכאל יעקבלב, שגיא מוקי, ים וולצ'ק, טוהר בוטבול ואופיר שחם. תודה היא מילה נכונה ובמקום, אבל לא רק. נתתם לנו כעם תקווה גדולה, הענקתם לנו גאווה ענקית ובעיקר נתתם לילדים ולילדות, לדור הבא שראה אתכם להאמין שהכל אפשרי, אם רק חולמים ורוצים.


פודיום שמח ומרגש צילום: הוועד האולימפי בישראל

דילוג לתוכן