מרוץ בניה ה-15 לזכרו של רס״ן בניה ריין ז״ל

Facebook
WhatsApp
Email

בניה התגייס לצה"ל בסוף חודש מרס 1999 והוצב, כבקשתו, בחיל השריון שבו ראה שליחות של ממש. את קורס הקצינים סיים כחניך מצטיין.

לימים כיהן כקצין הדרכה גדודי (קה"ד) וכקצין מבצעים גדודי (קמב"ץ). תפקיד רדף תפקיד ובכולם המשיך להצטיין. את לימודיו לתואר ראשון באקדמיה הצבאית, שעשה באוניברסיטה העברית בירושלים, סיים בניה כ"מצטיין דיקן". בתקופה זו חנך נער במצוקה ב"בית השאנטי" בתל אביב וסייע לו לקבל תעודת בגרות. עם סיום לימודיו יצא לפקד על טירונים כמ"פ והוביל את פלוגתו למקום הראשון. גם על תפקיד זה הוענק לו הציון "מ"פ מצטיין". את פעילותו למען הקהילה לא הפסיק גם כעת, והתנדב בקביעות עם פלוגתו לסייע לילדים אוטיסטים בבית ספר "גיל" בתל אביב.

במוצאי שבת, י"ט במנחם אב תשס"ו (12.8.2006), בעת שהיה בדרכו למשימת חילוץ נוספת של טנק פגוע בחרבת אל כסיף, נפגע הטנק שבו שהה בניה מטיל נ"ט שירה החיזבאללה, וכל אנשי הצוות נהרגו.

בניה היה בן עשרים ושבע בנופלו. הוא הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין בקרני שומרון השוכן מעל נחל קנה, אותו גמא ברגליו פעמים רבות בחייו. הוא הותיר הורים, ארבעה אחים ושלוש אחיות. לאחר נפילתו הועלה לדרגת רב-סרן. אחיינו שנולד מיד לאחר נפילתו, נקרא בשם בניה-אורי.

ביום 11 בספטמבר 2007 קיבל רב-סרן בניה צל"ש מאלוף פיקוד מרכז יחד עם כל אנשי צוות הטנק. בנימוקים להענקת הצל"ש תיאר האלוף גדי שמני, מפקד פיקוד המרכז: "רב-סרן בניה ריין אשר התנדב להילחם במלחמה ובמהלכה נהרג, הפגין במעשיו רוח לחימה, יוזמה, מנהיגות יוצאת דופן וחירוף נפש. מעשיו אלה מהווים דוגמה ומופת ללוחמי צה"ל בכלל וללוחמי השריון בפרט."

המרוץ שנערך זו השנה ה-15 לזכרו, יתקיים השנה ב-19.11, יום שישי ט״ו כסליו – הזנקה ראשונה בשעה 9:00

פרטים והרשמה באתר ובמתנ״ס: 09-7920201-3

mks.org.il

 

דילוג לתוכן