מקום שני באירופה בשחמט לילד הפלא הישראלי נועם ששון

Facebook
WhatsApp
Email

ביום שישי בערב חג הסוכות נועם ששון אלוף ישראל עד גיל 10 ,חניך מועדון "שחמט לכל" הפועל מטעם מרכז אליצור הביא כבוד גדול לישראל עת זכה במקום השני בסיכום הכולל באליפות אירופה עד גיל 10 בשח מהיר בסלובניה עם תוצאה נהדרת של 7.5 נקודות מ-9 אפשריות. 

נועם המתאמן בסביון במועדון "שחמט לכל " דורג 12 בתחילת התחרות מתוך 62 המשתתפים והוביל במרבית שלבי התחרות אך הפסד בודד ליריב אוקראיני בסיבוב האחרון שסיים אף הוא עם 7.5 נקודות גרם לחלוקת המקום הראשון ובסיכום הכולל להעניק לאוקראיני את המקום הראשון ולנועם את השני.

תחרות שח מהיר הינה תחרות בה מתמודדים השחקנים עם שעונים המעניקים 15 דקות לכל שחקן ועוד 5 שניות לכל שחקן מוענקות לאחר כל מהלך. המשחקים דורשים מהשחקנים מלבד יכולת גבוהה בשחמט גם חשיבה מהירה ועצבים חזקים לעמידה ברגעי רגע לחץ.

בסיום התחרות מסר נועם: אני גאה לייצג את ישראל והייתה תחרות טובה מאוד. אני מקווה להמשיך להתקדם בשחמט, להנות מהמשחק ולהמשיך להביא כבוד לישראל.

אין זה הישג בינלאומי ראשון לנועם. באמתחתו של נועם כבר זכיה במקום הראשון באליפות אירופה לחניכי בתי הספר עד גיל 9 ב-2022
וכן השנה נועם זכה באליפות העולם בבזק עד גיל 10 במקום ה-5 המכובד מבין 62 משתתפים.

נועם מקפיד גם להשתתף במהלך השנה בפעילויות למען הקהילה בדמות משחקים סימולטניים בהם הוא מתמודד מול משתתפים רבים באירועים הנותנים נראות למשחק לתחום השחמט שנוסק בכל העולם עקב השימוש המוגבר באפליקציות שחמט און ליין.

ליאור איזנברג מנהל מועדון "שחמט לכל" אליו נועם משתייך. נועם הוא כוכב עולה בסדר גודל עולמי. יש לו את כל הסיכויים להגיע לטופ העולמי כמו שלא קרה אף פעם בשחמט בישראל. אחרי כמה הישגים ברמה הבינלאומית אין מקום להתבלבל יש כאן ילד שיכול להיות אלוף גדול וגם להזניק את ענף השחמט בישראל מבחינת החשיפה לענף. יש לנועם צוות של 3 מדריכים ויחד עם שיתוף הפעולה של המשפחה אנו מנסים שהילד יממש את כשרונו וחלומותיו . משמח שזה גם מביא המון כבוד למדינת ישראל ותודה לכל מי שמסייע לנועם בכך.

דילוג לתוכן